Vážení zákazníci, bohužel nouzový stav ještě nějakou dobu potrvá. Aktuální stav můžete sledovat na stránkách vlády ČR. Jakmile se situace změní, budeme vás informovat o způsobu vrácení vypůjčeného vybavení. E-shop funguje bez omezení – jakékoliv zboží vám rádi doručíme domů. Všem děkujeme za pochopení a věříme, že se situace brzy zlepší, tým Happy Sportu.

Odborný servis přináší lepší lyžovačku i vyšší bezpečnost

15. 11. 2019 Pečujeme o lyže

S lyžemi se to má jak s auty a jinými „hračkami“ – čím větší péči jim věnujete, tím lépe, déle a bezpečněji vám budou sloužit. Lyžařská sezóna se neúprosně blíží, a proto je nejvyšší čas zamyslet se, jestli i vaše lyže nepotřebují řádnou dávku té správné péče.

Pamatujete si první den na vašich nových lyžích? Hladká naimpregnovaná skluznice, ostré hrany, skvělý skluz, výtečná ovladatelnost, perfektní stabilita ve svahu – kdo by ten pocit nemiloval… Jak dosáhnout toho, aby to takto lyžím jezdilo pořád? Zajděte s nimi občas do servisu.

Domácí vs. profi servis

Základní péči o lyže v podobě čištění a průběžného promazávání skluznice bychom měli zvládnout všichni. Někteří nadšenci se ale vydávají i dál a zkouší si kompletní servis zajistit v domácích podmínkách. Vyplatí se to však? Postarat se správně o lyže je docela věda – vyžaduje to spoustu času a hromadu zkušeností, nemluvě o specializovaných strojích. A bez těch se toho často více pokazí, než napraví.

Jen považte: k dispozici máte 1 mm skluznice a 2 mm hran – to docela slušná motivace to při servisování nepokazit. Svěříte tedy důkladnější péči o vaše lyže zkušenému odborníkovi a prvotřídnímu stroji nebo budete experimentovat v domácích podmínkách?

Začátečníci a děti – šetření se nevyplácí

Zkušený lyžař = prvotřídní servis, lyžař začátečník = minimální servis? Tak to je cesta do lyžařské ho pekla. Jestli si často kladete otázku, zda má smysl utrácet za péči o lyže pro děti a začátečníky, pak vězte, že ano. Copak by se pro lyžování nadchl někdo, komu nedrží hrany na zledovatělém sněhu nebo se mu neustále lepí čerství sníh na skluznici? To sotva… Spíše vám takový nešťastník hodí lyže do kouta a lyžování si zařadí do kolonky „nikdy více“. Nelitujte tedy peněz za kvalitní servis – lyže v perfektním stavu překonání prvních nástrah dosti usnadní!

Jak taková návštěva servisu probíhá?

  1. Kontrola stavu a doporučení: technici zkontrolují stav lyží a navrhnou následnou péči.
  2. Oprava skluznice: zanechali jste na skluznici výraznější šrámy? Nevadí, my si s nimi poradíme.
  3. Příprava skluznice na voskování: skluznice se zbrousí, a tím lépe připraví na vstřebání vosku.
  4. Broušení hran: pokročilý lyžař nebo začátečník, ledovka nebo prašan – každé si žádá svoje a náš technik vám doporučí to pravé ořechové právě pro vás.
  5. Voskování skluznice: kdo maže, ten jede a skluznice je navíc lépe chráněna proti poškození.
  6. Další služby: naši technici vám pomůžu i s mnoha jinými problémy – třeba s montáží a seřízením vázání.
  7. Jak často bychom se měli potkat?

To je záležitost individuální. Nejlépe hned na začátku sezóny, aby lyže byly v pořádku pro sezónu skvěle připravené. V rámci sezóny pak v závislosti na množství prolyžovaných kilometrů, druhu sněhu a terénu, množství menších či větších nehod. Cítíte, že lyže ztrácí kondici? Pak nastal ten správný čas na servis.

Samostatnou kapitolou je pak posezónní servis, kdy se naimpregnuje skluznice tak, aby bez úhony přečkala dlouhé měsíce skladování, a zároveň se hrany lyží ošetří proti zrezivění.